איזה סוג מתאמן אתה?

בעידן של היום כשכולנו עמוסים בעבודה, בעיקר דיגיטלית [בישיבה ובתנועה דלה] הגוף שלנו מחפש אלטרנטיבות לאימון.

קטגוריית הספורט והכושר בעולם התפתחה מאד בעשור האחרון, מודעות לתנועה נכנסה לכל שכבות האוכלוסייה ותרבות לתזונה נכונה צועדת אליה במקביל.

הגוף שלנו נועד לתנועה והמוח האנושי מאפשר לנו למצוא דרכים ופתרונות יצירתיים לביצוע התנועה.

הגורמים המשפיעים על ביצועי הגוף במהלך הפעילות הגופנית משתנים בהתאם לסביבת האימון, סוג האימון, עוצמת האימון, תזונה, מטרות, ותכנית האימון.

סביבת האימון נחלקת ראשית ל-2:

  •  Indoor [בחלל סגור]
  • Outdoor [בחלל פתוח/בחוץ]

דוגמאות לכך ניתן לראות בכל ענפי הספורט: ריצה [ריצה על מסילה נעה/ריצה על כביש] שחיה [בריכה/ים או אגם] כדור עף [אולמות/חופים] כח [חדר כושר/קרוספיט] רכיבה [טריינר או ספינינג/ רכיבה בחוץ]

חשוב מאד בנקודה זו להסביר מבחינה היסטורית שהתפתחות ה-Indoor נולדה רק לאחר שמתאמני ה-Outdoor חיפשו אלטרנטיבות נוספות לשפר את אימוניהם.

מה זה אומר?

כשאנו רוצים לשפר פעולה מסוימת בשרשרת פעולות שאנו מבצעים עם הגוף ולשם ריכוז המאמץ אנו צריכים לנטרל משתנים סביבתיים [מזג אויר/טופוגרפיה] ולעבוד בתנאי מעבדה אנו נכנס לתכנית אימון Indoor.

לדוגמה: אצן לריצות קצרות 100מ\'-400מ\' שרוצה להגדיל מסת שריר ברגליים [היפרטרופיה] יצטרך לעבוד אל מול משקלים כבדים מאד והגישה אליהם היא קלה ונוחה בחדר הכושר.

דוגמה נוספת: טריאתלט בתקופה החורף לא יכול לשחות בים ולכן יעביר את אימוני החורף לברכה, כך גם לאימוני הרכיבה שאת חלקם יעשה בחדר אימון סגור על טריינר.

מבחן התוצאה לספורטאים אלו יעשה בחוץ ולכן יהיה עליהם להשתמש באימוני ה-Indoor כדי לשפר את יכולותיהם בחוץ.

הסיבה שחשוב שנכיר בהבדלים בין שתי סביבות האימונים היא בעיקר בכדי לפקס ולמקד אותנו על המטרה שלשמה אנו מתאמנים. וכפי שהזכרנו קודם הגוף נדרש לתנועה וכעת צריך לבחור באיזו סביבת אימון עלינו לבחור.

קבוצת ריצה באבן יהודה היא קבוצת Outdoor, אנחנו מתאמנים בחוץ ומתמודדים מול איתני הטבע והתנאים הטופוגרפיים הטבעיים.