אפליקציות ריצה הן הדבר החם של עולם הריצה.

כולנו יודעים שבכדי לרוץ טוב ולהשתפר צריך להתאמן ולהתמיד, רבים מאיתנו יוצאים שוב ושוב ומבצעים את אותה הפעילות אך עדין משתפרים לאט.

למה זה קורה אתם שואלים? מה שרבים מאיתנו לא עושים הוא לקבל נתונים על ביצועי הריצה שלנו באמצעות אפליקציות ריצה ולכן איננו יודעים מה בדיוק צריך לשנות ולגוון במהלך הריצה.

בכתבה הבאה נשתף ניתן סקירה רחבה על אפליקציות ריצה מתקדמות שיסיעו לכם לשפר את יכולות הריצה והכושר הגופני. אפליקציות הריצה עשויות לעשות עבורכם שינוי משמעותי באופן בו חוויתם את הריצה, הן יתנו לכם תמריץ לבצע אותה, להרגיש יותר טוב להעצים את ביצועיכם באימונים, לגוון אותם ולשמור עליכם מפני פציעות.

בועז גליק, מאמן ריצה מוסמך מאבן יהודה אומר מספר: \" מרביתנו יוצא לרוץ רק בשביל להרגיש טוב אך מה שכולם שוכחים בסופו של דבר שבשביל להרגיש טוב אנו חייבים לדעת מה גורם לנו להרגיש טוב… רבים המקרים שהתחושה הטובה מלווה גם באי נוחות תוך כדי הריצה ולשם כך צריך וכדאי ללמוד על התחום באמצעות אפליקציות ריצה הזמינות לכולם\".

אפליקציות ריצה רבות נולדו בשנים האחרונות נולדו בעולם הטכנולוגיה ורובם ככולם נועדו לשפר את יכולותינו הגופנית.

רקע:
ניייקי חברת הנעליים היתה מהחלוצות הראשונות בתחום כשהוציאה את +Nike אפליקציית ריצה נהדרת שנועדה לעקוב אחרי ביצועייכם ע\"י ניטור מקומכם הגאוגרפי וחישוב המרחק אותו אתם רצים. Nike שהיא בעצם חברת ביגוד מהמובילות בעולם הבינה שהדרך להתקרב ללקוחותיה הפוטנציאלים היא ע\"י מתן ערך נוסף לעולם הרצים באמצעות הספקת נתונים בסיסים.

בועז גליק מספר: \"כשהאפליקציה +Nike הגיע לשוק היא עשתה מהפכה כי עד אותה עת רוב האנשים רצו רק בשביל לרוץ ומאז המצאת האפליקציות אנשים יוצאים לרוץ כדי למדוד, היופי בכל הסיפור הזה הוא שככל שיותר אנשים משתמשים באפליקציות האלו כך הם נוטים יותר להתאמן ולהשיג תוצאות נוספות\"

אפליקציית הריצה +Nike  מספקת לנו נתונים כגון מרחק, קלוריות וקצב. באמצעות האפליקציה אפשר גם אחרי הביצועים של חברים אחרים שלנו המשתמשים באפליקציה, להקשיב למוזיקה וליצר תזכורות לאימון הבא שלכם.

בכדי להוריד את אפליקציית הריצה יש לגשת ל- App Store ולבצע חיפוש ל +Nike

אפליקציות ריצה +Nike

 

בכדי להוריד את אפליקציית הריצה יש לגשת ל- App Store ולבצע חיפוש ל +Nike

כדי להתחיל להשתמש באפליקציית הריצה +Nike  צריך להיכנס לעמוד ההגדרות ולהזין נתונים כמו מידת החישוב (מטרים או מיילים) גובה, משקל ומין. באופן עקרוני אתם יכולים להתחיל לרוץ כבר עכשיו או להגדיר פרמטרים נוספים:

שיתוף – תוכלו לשתף את הקצב שלכם ואת מפת הריצה אשר מסמנת על גבי מפה את הדרך אותה עברתם וזאת באמצעות פייסבוק טוייטר ופט\'.

פרטיות – ניתן להגדיר אם מי תרצו לשתף את המידע שנאסף עליכם תוך כדי הריצה: כולם, חברים או רק אתם.

הודעות פוש- ניתן להגיד אם אתם מעוניינים לקבל הודעת פוש כשחבר מבקש מכם לצרף אותו לרשימת החברים באפליקציה, אתגרים מומלצים, מאמנים והודעות מנייקי.

ספירה לאחור- אנחנו יכולים להגדיר את זמני ההזנקה לריצה, כך שברגע שתפעילו את האפליקציה ינתנו לכם 3,6 או 9 שניות של הזנקה לפני תחילת הריצה. הכלי הזה טוב במידה ואתם רוצים להכניס את המכשיר למנשא זרוע. במידה ואינכם מעוניינים בהזנקה ניתן לבטל אופציה זו.

חיבור Apple Watch
הגדרות רטט – אפשרות לרטט של המכשיר כשריצה מתחילה

נעילת מסך- מאפשר נעילה של המסך בתחילת הריצה, כך לא יקרה מצב שתגעו במסך ותפסיקו את המדידה.

שמע- האפליקציה מספקת נתונים על הזמן, המרחק והקצב תוך כדי קריאות עידוד ופידבק. בהגדרות השמע תוכלו לבחור איזה סוג קול תרצו לשמוע (גבר או אישה) תוכלו לבחור את הנתונים אותם תרצו לשמוע ובאיזו תדירות (מרחק/זמן)

נקודות ציון על גבי המפה- ניתן להפעיל ולהפסיק במידה ולא מעוניינים.

הגדרות מוזיקה- למי מכם שאוהב לרוץ עם מוזיקה יכול להגדיר את המוזיקה האהובה עליו מתוך האיטונס ולשמוע אותה תוך כדי ריצה או להגדיר מתוך רשימת השמיע שלכם בספוטיפי.

הגדרות שיחה – במידה ואתם מצפים לשיחה חשובה ובכל זאת יצאתם לרוץ אתם יכולים להגדיר לעצור את הריצה כששיחה נכנסת.

עצירה אוטומטית – האפליקציה יודעת לעצור אוטומטית במידה ואתם מעוניינים באפשרות כאשר אתם מפסיקים את הפעילות כך היא מחשבת רק את הזמן הפעיל של האימון ללא ההפסקות.

אינטנסיביות האימון- בסוף הפעילות לצד תרשים המפה תקבלו גם נתונים על עוצמת הפעילות באמצעות צביעת הקטעים במפה. במידה ואינכם מעוניינים בצביעה זו ניתן להפסיקה.

איזה נעלים אתם נועלים- אם אתם משתמשים בנעלים של נייקי לא תתפלאו שנייקי מציע לכם גם להגדיר את סוג הנעל שאיתה אתם רצים

הגדרות תצוגה ניתן להגדיר בשלושה מצבים בהתאם לאיך שאתם מתכננים לרוץ עם המכשיר לדוגמא למי שאוחז באמצעות מנשא על הזרוע יכול להגיד באיזו יד ובאיזה אופן להציג את הנתונים.

פרופיל – בראש המסך לצד תמונת הפרופיל אנו רואים את ציון ה-Nikefule שהוא מדד השוואתי אוניברסלי של פעילות. זהו מספר בודד המראה לנו כמה זזנו. Nikefule מחושב באותו האופן לכולם, כך שכולם, לא משנה מה הם עשו, יכולים להשוות ולהתחרות. במידה והינך משתמש במספר אמצעי שידור לאפליקציה בו זמנית (עליהם נרחיב בהמשך) האפליקציה תמשוך רק את המכשיר עם הערך הגבוהה ביותר לקו החיים של Nikefule. מתחת למדד יש את המרחק הממוצע אותו ביצענו והקצב הממוצע. +Nike מקטלגת את המשתמשים בה לצבעי קטגוריה ע\"פ כמות הרחק שביצעו ועוד כמה עלינו לעבור בכדי להגיע לדירוג הצבע הבא. בנוסף במסך הפרופיל אנו מקבלים נתונים נתון על המרחק הרב ביותר שעשינו באימון בודד, משך האימון הארוך ביותר, זמן התוצאה לק\"מ והמייל המהירים ביותר ותוצאה של ריצת 5 קילומטרים/מיילים המהירים ביותר.

בלחיצה על אחת מן האפשרויות תוכלו לראות נתונים על הריצה: נקודות שינויי הקצב, קצב ממוצע, קלוריות, מרחק כללי וזמן כללי. תוכלו להגדיר בעמודה זו את הרגשתכם במהלך הריצה, את משטח הריצה עליו רצתם (שביל/כביש/מסילת ריצה וכדומה) לכתוב עבורכם או עבור אחרים הארה/הערה לגבי הריצה, לבחור באיזו מדיה לשתף את הריצה ולהגדיר את סוג נעלי Nike עמם רצתם.

Nike דואגת לאתגר אותך באמצעות גביעים וירטואלים שהיא מחלקת לך בהתאם לביצועים שלך, על תדירות האימונים שעות האימונים והמרחק. ככל שאתה רץ יותר כך Nike מתגמלת אותך ביותר פידבקים וסמלים אותם ניתן למצוא בסוף מסך הפרופיל.

בית- המסך מספק תמונה כוללת של נפח הריצה, מספר הריצות, קצב כללי של כל הריצות ומרחק כללי לחודש האחרון.

פעילות-

עמוד הבית – דרכו אפשר לצאת לריצה חדשה.

מאז המהפכה של נייקי יצאו עוד מספר אפליקציות מתקדמות ומשוכללות עליהם בכתבות הבאות.