ריצה בחורף
הדבר הקשה ביותר בריצה בגשם הוא להתחילה ולכן כלל הראשון למי שרוצה לרוץ בתנאי חורף היא פשוט לרוץ. זכרו כי גשם הוא סך הכל מים, ומים לא הורגים.

וודאי גם לכם יצא לראות במהלך חייכם את אותם, רצי outdoor, הרצים בחורף בקור מקפיא, לא פוחדים מגשם ומתמודדים עם כל מזג אויר.

אני מאמין שהשאלה הראשונה ששאלתם את עצמכם היא \"מה לעזאזל הם עושים?\" ומיד לאחר מכן באה השאלה \"אבל איך הם עושים את זה?\"

בדיוק בשביל השאלה השניה כתבה זו נכתבה.

התגובה האוטומטית, לרצים לא מנוסים, למראה הגשם מבעד לחלון היא לוותר על אימון בעוד לרצי ה-Outdoor זו סיבה למסיבה.

כתבה זו תסביר ותסייע לכם להצליח לצאת לרוץ בחורף ובגשם, ללא פחד ועם כללי לבוש ייחודיים.

להתארגן מנטלית לריצה בחורף

הדבר הקשה ביותר בריצה בגשם הוא להתחילה ולכן כלל הראשון למי שרוצה לרוץ בתנאי חורף היא פשוט לרוץ. זכרו כי גשם הוא סך הכל מים, ומים לא הורגים.

אחרי שכבר התחלתם והתחממתם אתם תגלו שאתם ממש נהנים מזה.

הריצות הכיפיות ביותר הן אלה שמתבצעות בגשם והידיעה שאתם יצאתם לרוץ והתמודדתם עם הפחד מהקור והגשם תיצור עבורכם ריצה שלא תשכחו במשך חיים שלמים.

בנוסף זכרו כי ריצה בקור ובגשם היא ההכנה הכי טובה למקרה שהמירוץ הבא שלכם ייפול על יום גשום, לכן הכינו את עצמכם מבעוד מועד וצאו לרוץ בכל מזג אויר.

 

מה ההיתרון של ריצה בחורף בחוץ

פעילות גופנית סדירה, במיוחד בחורף, מחזקת את המערכת החיסונית של הגוף ומגנה מפני סוגים שונים של שפעת והצטננויות.

ריצה באוויר הפתוח עדיפה על פני ריצה על מסילה בחדר הכושר, שם הסיכויים שלכם להידבק במחלת חורף גבוהה יותר.

בנוסף, טיפות הגשם הקטנות מצננות את הגוף, האוויר הנקי, השקט וריח האדמה הטהור נותן תחושת חיבור עם הטבע ואלו הן סיבות מספיק טובות לצאת מהבית ולרוץ מתחת לענני הגשם.

 

ריצה בחורף – מה מולץ ללבוש?

מרבית הרצים חוששים שמא יקפאו מקור או יירטבו יתר על המידה, ובדיוק מסיבה זו מתלבשים כאילו היו בדרכם לסקי בחרמון.

זכורו כי יותר מידי שכבות לא בהכרח ישאירו אתכם יבשים, להיפך, הבגדים יספגו זיעה וגשם ויכבידו עליכם במהלך הריצה.

השכבה הכי חשובה היא זו שצמודה לגוף. ודאו שהיא עשויה מבד נושם (פוליפרופילן, Coolmax) שמדיף זיעה ונוזלים.

השכבה החיצונית צריכה להיות מעיל רוח או גשם קל שיספק עבורכם בין השאר את ההגנה מפני הרוח.

אפשר לרוץ במכנסיים קצרים או אפילו בטייץ קצר ,אבל \"ההתנעה הראשונית\" שלכם תהיה מעט יותר ארוכה. טייץ ארוך או מכנס ארוך (אפשר גם 3/4) יסייע בשמירת חום השרירים בפלג הגוף התחתון במידה האפשרית.

מומלץ להשתמש בגרביים מנדפות זיעה ולא כותנה, שיהיו ארוכות כך שיכסו את גיד אכילס והשוק, על מנת לשמור על שרירים מחוממים לאורך כל הריצה ולמנוע התכווצויות.

תוספות לבוש לריצה בגשם

כובע עם מצחייה עשוי להתגלות כסופר שימושי בריצה בגשם.

הכובע ירחיק את המים מהפנים שלכם לאורך כל הריצה וימנע את הצריבה בעיניים וכשהגשם הכבד יתחיל לרדת, אתם תגידו תודה על כל טיפה שנחסכת מעיניכם.

סיום אימון ריצה בחורף

מיד כשמסיימים את הריצה החליפו את החולצה הרטובה לחולצת כותנה אשר תשמור על חום הגוף.

הניחו את הנעליים במקום שיוכלו להתייבש אך בשום אופן לא לשים במייבש,פעולה זו הורסת את הרפידה והבולמים של הנעל.