תכנית אימונים

תוכנית אימונים למה היא הכרחית כשיש לנו מטרה?

לרוב הרצים, אם לא לכולם, ישנן מטרות אותן הם מבקשים לממש.

המטרות נותנות לנו את המוטיבציה ואת \"הדרייב\" להמשיך ולהתאמן כדי להגשימן, אך האם עצם ההכרזה על המטרה אכן מספקת?

התשובה היא לא!

בדיוק כפי שאנו נעזרים במפה או GPS כדי להגיע ליעד חדש לא ידוע ולא מוכר, כך גם המטרות החדשות אשר לקראתם אנו מתאמנים. לכן, עלינו לבנות תוכנית אימונים שתוביל אותנו באופן יעיל ובטוח לעבר המטרות הנחשקות.

גם אם אתם מתאמנים במסגרת קבוצתית כגון: קבוצת ריצה, מועדון ריצה או באמצעות מאמן אישי. עליכם להחזיק בתוכנית אימונים אישית, כזו שתנווט אתכם בתוך המגרת בה אתם מתאמנים.

תוכנית אימונים איכותית צריכה לקחת בחשבון את הנקודה בה אתם נמצאים בזמן ההווה:

  • רמת כושר נוכחית
  • מצבכם הבריאותי הכולל: תזונה, שינה, פציעות ומחלות.
  • הזמן אותו אתם יכולים להקדיש לטובת הגשמת המטרה.

על בסיס משתנים אלו, עליכם לבנות סרגל מאמצים מתאים ומחושב לתוכנית האימונים האישית שלכם:

  1. קביעת מועד ריאלי להגשמת המטרהתוכנית אימונים לטווח רחוק.
  2. חלוקה לשבועות עם מטרות משנה ריאליות תוך התייחסות למשתני מזג אוויר צפויים.
  3. קביעת תקופות הפוגה בין השבועות להתאוששות הגוף.
  4. קביעת  מועדים לבדיקות דם תקופתיות למניעת חוסרים.
  5. עליה הדרגתית בעומס בין האימונים וחישוב פרקי מנוחה מותאמים.
  6. גיוון האימונים באמצעות שיטות אימון שונות (אינטרוולים, עליות, שינויי קצב, טמפו, נפח, סגנון, וטכניקה)
  7. חיזוק ותמיכה לשלד הגוף והמפרקים באמצעות אימוני חיזוק.
  8. אימוני כח פונקציונאלים לשיפור הביצועים במהלך הריצה.
  9. אימוני כח לכל הגוף למטרת איזון ותקינות גופנית מושלמת.

באמצעות תוכנית אימונים נכונה ומדוייקת תוכלו להשיג מספר דברים חשובים:

  • יעילות.
  • ירידה משמעותית בסיכון לפציעה.
  • הנאה רבה יותר מהאימון.
  • מוטיבציה להמשיך אל היעד הבא.

שכלול תוכנית האימונים תוך כדי תנועה

זכרו כי השילוב של תוכנית אימונים והמטרה נקבעים כאשר אתם עוד בתחילת הדרך ולכן המשקפיים דרכם אתם צופים אל העתיד הינה מזמינה ומרגשת. מבלי לזרוע פסימיות או פחד בליבכם, עליכם לדעת שהמסלול להגשמת המטרה לא צפוי להיות בהכרח קל ובמיוחד אם קבעתם תוכנית מאתגרת מידי. לכן עליכם בעת ביצוע התוכנית להבין מה נכון ואיננו נכון עבורכם ובהתאם לכך לשפר את תוכנית האימונים.