עונת המרתונים: 5 כללי הזהב לשילוב תוספים בתזונה

אין ספק שאימוני ספורט לקראת אירועי ריצה, עשויים לגרום לעומס על הרצים ועל כן, יש ספורטאים שנדרשים להשלים את התזונה שלהם באמצעות נטילת תוספי תזונה ומולטי ויטמינים.
מה מומלץ? המשיכו בקריאה וגלו…

במידה ואתם מתאמנים ועוסקים באופן קבוע בפעילות ספורטיבית, דעו שעליכם להיות קשובים לגוף שלכם וכמובן עליכם לוודא שאין בו חוסרים. על כן, לא מספיק רק לאכול אוכל בריא, אלא במידה ויש חוסרים, צריך להשלים אותם באמצעות נטילה של תוספי מזון מתאימים.

מתי מומלץ לצרוך תוספי מזון?

יש שלוש סיבות והן: כאשר יש חוסרים בגוף, כאשר מופיעים סימני חולשה גופנית וכמובן בהתאם לכמות האימונים שאתם מבצעים וההוצאה הקלורית. המשיכו בקריאה ותקבלו מידע על כל אחת מהסיבות שהוזכרו לעיל.

מס' 1 – השלמת חוסרים

אם יש ריצה שאתם נערכים אליה, מומלץ לבצע בדיקות דם. יש לערוך ספירת דם, לבדוק את מאגרי הברזל, ויטמין B12, חומצה פולית, ויטמין D וכמו כן לבדוק גם את רמות האשלגן והנתרן. אם רמת ההמוגלובין היא מתחת ל-12 אצל נשים ומתחת ל-13 אצל גברים וכמו כן רמת הפריטין היא מתחת ל-40, אז מומלץ לצרוך ברזל כתוסף למזון. מבחינת ויטמין B12, אם הערכים הם מתחת ל-250 ואתם מתעסקים בפעילות גופנית, אז דעו שאלו ערכים נמוכים עבורכם ועל כן, מומלץ לצרוך תוסף המכיל ויטמין B12. מבחינת ויטמין D, אם הרמה שלו נמוכה, אז מומלץ לצרוך תוסף תזונה המכיל סידן עם ויטמין D. מבחינת הנתרן, כאשר הערכים שלו נמוכים מ-138, מרגישים עייפות וגם מתקשים להתאושש מפעילות גופנית. על כן, יש לצרוך מלח. פשוט להוסיף אותו לאוכל.

מס' 2 – סימני חולשה גופנית

במידה ואתם מתעסקים בפעילות גופנית ומרגישים חלשים מהרגיל או שקשה לכם להתאושש מהאימונים שביצעתם, עלולות להיות כל מיני סיבות והן: ספירת הדם שלכם נמוכה, מחסור בוויטמין B12, מחסור במגנזיום, רמה נמוכה של נתרן ועוד. על מנת לתת מענה לספירת דם נמוכה, יש לצרוך תוסף המכיל ברזל. על מנת לתת מענה למחסור במגנזיום, יש לצרוך תוסף המכיל מגנזיום ועל מנת לתת מענה לרמה נמוכה של נתרן, אין צורך בתוסף תזונה אלא יש רק להוסיף מעט מלח למאכלים שאתם אוכלים.

מס' 3 – התאמה לאימונים וגם להוצאה הקלורית

תסכימו איתנו שכאשר אתם מתחילים להתאמן בריצה, מפעם לפעם אתם גם מעלים את מרחקי הריצה. בהתאם לכך, אתם גם מתאמנים יותר שעות וכמו כן ההוצאה הקלורית שלכם לאימון עולה גם היא. כאשר מדובר על הוצאה קלורית של למעלה מ-1000 קלוריות, אי אפשר יהיה לסמוך רק על התזונה ולקבל ממנה את כל הוויטמינים והמינרלים הנדרשים ועל כן מומלץ לצרוך תוספי תזונה ומולטי ויטמינים.

איפה רוכשים תוספי תזונה?

כיום, אין צורך להגיע לחנויות מתמחות, על מנת לבצע רכישה של תוספי תזונה. ניתן להזמין אותם ישירות מאתרי אינטרנט המוכרים אותם ולקבל את המשלוח עד הבית. אחת החנויות המומלצות והמובילות בארץ היא חנות bnb nutrition תוספי תזונה לספורטאים. בחנות, תוכלו למצוא מגוון רחב של תוספי תזונה במחירים משתלמים.