חג החנוכה הוא בין החגים הקשים יותר שעוברים על שומרי הגיזרה והמשקל. נוכחותו בחורף, הקשור גם כך אצלנו לאכילה יתרה עקב תחושת הקור, לא תורם בהרבה. אורכו המתמשך על פני שמונה ימים ובעיקר לילות של הדלקות נרות הקשורים כמובן גם לארוחות ערב עשירות יותר, מנהג הסופגניות הקיים, הלביבות הטבולות בשמן וכמובן מסיבות חנוכה התוססות..
מספר טיפים לשמירה על חנוכה בריא:
-מארחים או מוזמנים להדלקת נרות? הימנעו מלהגיע רעבים על מנת שהריחות באוויר לא יפילו אתכם ותוכלו לשלוט באכילתכם. במצבי רעב קשה לנו לשלוט על הדחף לאכול.
– השאירו את הסופגניה לסוף הארוחה והתענגו עליה עד כמה שניתן. העדיפו דווקא סופגניות גדולות. שטח הפנים שלהם קטן יותר משל סופגניה קטנה ובכך היא סופגת פחות שמן בטיגון. העדיפו מילוי של ריבה על פני מילוי שוקולד או ריבת חלב לדוגמה.
– קנו סופגניות כמספר האנשים שאמורים לאכול. קניית ״ספיירים״ תמיד עלולה להוות מכשול מיותר עבורנו.
-שימרו על השגרה. הקפידו על הנחיות תזונה חשובות נוספות כמו לא לדלג על ארוחות, לא לקזז קלוריות יום למחרת ולא לדלג על ארוחה רק כי אכלתם סופגניה.
– אם החלטתם להכין סופגניות בבית, העדיפו אפיה על פני טיגון בשמן. להכנת לביבות מומלץ להוסיף ירקות כמו בצל, קישואים או כל ירק אחר ולאפות אותן בעזרת מעט תרסיס שמן.
– הקפידו על פעילות גופנית במשך השבוע. הגבירו את הקצב, הגבירו את התדירות והעוצמה של האימון לאורך החג. כדי ״ לשרוף״ סופגניה, כדאי לרוץ בקצב מהיר כ-30 דקות או הליכה בקצב בינוני כשעה.
הכי חשוב- אל תילחמו עם עצמכם! הקשיבו לגוף שלכם. אם אתם ׳מתים׳ לסופגנייה, תאכלו אותה מכל הלב. השקיעו בסופגניה איכותית, איכלו אותה והתענגו על כל ביס, כך לא תרגישו צורך באכילת סופגניה נוספת ותרגישו מסופקים. ברגע שחוויית האכילה תהיה חיובית ולא תרגישו כל תחושת אשמה, יש סיכוי טוב שגם הצורך העז לאכול סופגניות נוספות יפחת.
מאחלים לכל הרצים והרצות שלנו חג חנוכה שמח!! ??