על שוקולד מריר, בריאות וביצועים בספורט

אם חשבתם שאם אתם עוסקים בספורט או שומרים על שגרת כושר גופני כלשהו, עליכם להימנע באופן מוחלט משוקולד, כדאי מאוד שתדעו כי בניגוד לפינוקים מתוקים אחרים, שוקולד מריר איכותי שמכיל 70 מוצרי קקאו הוא שוקולד שמומלץ מאוד לכל אדם שעוסק בפעילות גופנית לרבות ספורטאים. לשוקולד המדובר יש יתרונות רבים ומעבר לעובדה שהוא טעים, הוא יכול לשפר את הביצועים בכושר או בספורט שעושים. 

למה שוקולד מריר טוב לספורט וכושר?

אם אתם מתאמנים באופן קבוע או אם אתם ספורטאים אשר עוסקים בספורט באופן מקצועי, אתם בוודאי מאוד מודעים לבריאות שלכם וכמובן לתזונה ובטח כבר צמצמם את כמות המתוקים שאתם אוכלים ביום. יחד עם זאת, אתם בהחלט לא חייבים להימנע באופן מוחלט משוקולד בשל האימונים ואפילו כדאי שתאכלו שוקולד מריר איכותי במינון המתאים במהלך אימונים.

פרי הקקאו מכיל קקאו וחמאת קקאו, הוא מציע מגוון רכיבי תזונה החיוניים עבור שמירה על הבריאות וכן מסייעים לשיפור יכולת הביצוע של מאמץ גופני ובהתאוששות של הגוף ממאמץ גופני. הקקאו מכיל פי שניים נוגדי חמצון מיין אדום אשר נחשב לבריא ופי שלושה יותר מאלו אשר מצויים בתה הירוק.

מעבר לכך, שוקולד מריר מכיל מינרלים שונים לרבות מגנזיום, אבץ, אשלגן וברזל. מדובר על מינרלים חשובים וחיוניים מאוד לתפקוד מרבי של הגוף. הכמות המומלצת של המינרלים של אנשים העוסקים בספורט או עושים כושר גופני בכמות גבוהה תהיה גבוהה יותר מהכמות המומלצת לאדם שאיננו פעיל גופנית ועל כן, אכילת שוקולד מריר זה בהחלט דבר שיכול לעשות רק טוב לספורטאים.

קרדיט תמונה: pixabay

 כל היתרונות של שוקולד מריר

היתרונות של שוקולד מריר עבור העוסקים בפעילות גופנית הם:

ראשית כל, הקאקו עשיר בטריפטופן שהוא חיוני מאוד לצורך ייצור סרטונין במוח ועל כן אכילה של קקאו עשויה לעודד תחושה של נינוחות ורגיעה. הקקאו גם עשיר בתרכובות דוגמת התיאוברומין ממשפחת הקפאין, רכיב שהוכח כיעיל בשיפור יכולת הביצוע של מאמצים גופניים וזאת בשל התרומה שלו להגברת עוררות ולהפחתת תחושות של כאב במהלך ביצוע מאמץ. כמו כן, בשוקולד המריר יש רכיבים אשר מגבירים את ייצור תחמוצת החנקן בגוף וכך תורמים להרחבת כלי הדם ולשיפור זרימת הדם בהם.

ממחקרים רבים בוצעו עולה כי השוקולד המריר מפחית נזק שרירי במהלך פעילות גופנית, מווסת את הסטרס החמצוני וכן משפר סימנים נוספים לאחר ביצוע פעילות גופנית בקרב ספורטאים.

כיצד משלבים שוקולד מריר בשגרת אימונים?

בשל העובדה שבוצעו מחקרים שונים בקרב ספורטאים אשר העידו על כך ששוקולד מריר מהווה מוצר יעיל מאוד לאכילה במהלך פעילות ספורטיבית או  אימוני כושר, כדאי מאוד לשלב בתפריט היומי כ20 עד 30 גרם של שוקולד מריר אשר מכיל 70 אחוזים של מוצרי קקאו ויותר. השוקולד המריר טעים וכאשר הוא חלק מתפריט מאוזן הוא בהחלט יכול לסייע לכל ספורטאי ולכל אדם שמתאמן. אם אתם מחפשים מתנה מושלמת לכל ספורטאי או אדם שאתם יודעים שעוסק באימוני כושר אינטנסיביים, כדאי לרכוש מארזי שוקולד המכילים שוקולד מריר איכותי וטעים, אשר הם יוכלו לשלב בתזונה שלהם ולהנות מהטעם העשיר והנפלא.