קמים מהכורסה: מתחילים לרוץ ונכנסים לכושר

אנשים שנמצאים בתוך זה והם מקפידים על פעילות ספורטיבית מכל סוג שהוא או על ריצה יומיומית קבועה, לא ממש מתקשים להתמיד בפעילות. ברגע שאנחנו שם, קשה לנו לדלג על יום של ספורט.

מתי מתחיל הקושי? ברגע שאנחנו מתרשלים יום או יומיים, אנחנו מוצאים את עצמינו מתקשים לחזור לכושר. כל יום הופך להיות למלחמה עם עצמינו. הרבה יותר נוח ונעים לנו להתפרקד בכורסה העוטפת והנוחה מאשר לקום, לצאת ולהתחיל לרוץ.

אז העצה היא פשוט להתחיל לרוץ. להתגבר על הכבדות, להיחלץ מהכורסה,ולעשות את זה, ולו ליום אחד בלבד. ברגע שאתם מבטיחים לעצמכם שזה כרגע עניין רק ליום אחד, יהיה לכם הרבה יותר קל לחזור לזה.

כי ספורט זה דבר שמושך אותנו ברגע שהתחלנו אותו.

השאלה היא איפה הכי מומלץ לרוץ ועל איזה משטח זה יהיה הכי יעיל וגם הכי בטוח.

אז אנחנו כאן כדי לסייע לכם בבחירת המשטח הכי מתאים לריצה.

רצים… רצים… אבל על מה?

אז החלטתם שהגיע הזמן להתחיל לרוץ.

יש כאלה שאצלם זה כבר ברור וידוע מראש. הם רצים רק בחדר הכושר או על מכשיר ההליכה הביתי. יש מי שלא מוותר על הבריזה שעל חוף הים ועל הריצה באזור. מנגד יש את העירוניים שאין להם יותר מידי אפשרויות והם רצים על המדרכה או בצדי הכביש.

אז האמת היא שברגע שאתם רצים במקום שנוח ונעים לכם זה כבר יתרון עצום וזה מה שגם יעזור לכם להתמיד בריצה. עם זאת לא נוכל להתעלם מכך שיש בהחלט מקומות מתאימים יותר ובריאים יותר לריצה כאשר מנגד יש מקומות אשר פחות מומלצים.

משטח רך או משטח קשה?

יש כאלה הסבורים שריצה על משטח רך הוא בריא יותר ומומלץ יותר. אז בעבר אכן סברו כי הריצה על משטח רך יבלום זעזועים. הזעזועים בזמני ריצה הם הרבה יותר חזקים מאשר בזמני הליכה. אך האמת היא שכיום כבר יודעים, לאור מחקרים שנערכו, כי הריצה על משטחים רכים עלולים להוות בעיה היות ואלו הם בדרך כלל לא ישרים לגמרי. עבור השרירים ובייחוד שרירי השוק שהם אלו שמייצבים את הרגל הדבר עשוי לפגוע. השרירים הללו מתכווצים יותר ובגלל שהעומס עליהם גדל הרי שזה פוגע במפרקים. מעבר לסכנות הנפילה הקיימות במקומות אלו.

בכל זאת עבור אנשים שסבלו משברי מאמץ בעבר, ההמלצה היא לרוץ דווקא על משטחים רכים.

משטח ישר או לא

הריצה על משטח ישר הוא בדרך כלל עדיף, במיוחד עבור רצים 'מתחילים'. רק לאחר שהרץ שלנו מימון ועושה את זה בקלות ובנוחות הוא יוכל להתקדם ולעבור למסלולים מאתגרים יותר.

הריצה בכל מקרה חייבת להיעשות עם נעלי ריצה מתאימות שייתנו את המענה הכי בריא, הכי נוח וגם הכי בטוח.