פטרת בציפורניים ופעילות גופנית – מה הקשר?

כאשר מבצעים פעילות גופנית מאומצת ולא מבוקרת, הדבר עלול להביא לשרירים תפוסים ואפילו לפציעות. כל פעילות גופנית צריכה להיעשות בצורה הדרגתית ובשילוב של מתיחות ותרגילי חימום. 

פטרת בציפורניים ופעילות גופנית – מה הקשר?

האם יש סכנת הידבקות במקלחות משותפות למתאמנים?

אין ספק שפעילות גופנית נחשבת לדבר מבורך ויש לה המון יתרונות. מתאמנים שעוסקים בספורט קבוצתי או מתאמנים במכוני כושר בדרך כלל משתמשים במקלחות המשותפות, על מנת להתרענן לאחר הפעילות הגופנית שהם ביצעו. הבעיה היא שיש סיכוי גדול להידבק בפטרת לאחר שימוש במקלחות הללו וזאת עקב השגשוג של הפטריות בסביבה לחה וחמה כמו סביבת המקלחות.


מה שקורה בפועל הוא שהרבה ספורטאים הסובלים מפטרות מתקלחים ברגליים יחפות ונבגי הפטריות נשארים על רצפת המקלחות, מה שמביא לידי הדבקה של מתאמנים נוספים שישתמשו באותן המקלחות. על כן, כאשר אתם משתמשים במקלחות המשותפות, מומלץ להשתמש בכפכפים אישיים וכך למנוע מצב של הדבקה.

פעילות גופנית יכולה להביא למצב של ציפורן שבורה או סדוקה

כאשר עוסקים בפעילות גופנית, מזיזים רבות את כפות הרגליים. הדבר עשוי לגרום, עם הזמן ומבלי לשים לב, לשבירה של הציפורן או להיסדקותה. אם מדובר על מתאמנים שסובלים גם מפטרת, הרי שהדבר עשוי להעלות את הסיכון להתפרצותה מחדש. כך שבמידה ואתם עושים פעילות גופנית כמו ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור, אימון בחדר הכושר וכל פעילות גופנית נוספת, נסו להיזהר ולשמור על הציפורניים שלכם. אם הבחנתם שהציפורן סדוקה או שבורה או שהבחנתם במצב של פטרת ציפורניים, מומלץ מאוד שלא להזניח ולטפל כמה שיותר מהר. טיפול בפטרת ציפורניים יעשה על ידי פדיקוריסטית מקצועית. 

רגליים מזיעות וגרביים רטובות 

כאשר מבצעים פעילות גופנית, מזיעים בכל הגוף ובפרט באזור הרגליים. הגרביים הדוקות והנעליים סגורות ועל כן הדבר מאפשר התפתחות של פטרת שתתלבש על אזור הציפורניים. 

עם איזה נעליים מומלץ להתאמן?

הדבר משתנה בהתאם לסוג הפעילות הגופנית. לדוגמא, אם אתם עושים פעילות אירובית, אז מומלץ לבחור נעליים שיהיו גמישות, יספקו תמיכה מלאה ויהיו בעלות כושר גבוה לבלימת זעזועים.
במידה ואתם משחקים כדורגל, מומלץ שתרכשו נעלי כדורגל איכותיות ונוחות שיעזרו לכם להפגין מקסימום יכולת וכישורים כאשר אתם נמצאים על המגרש. אם אתם רצים, רכשו נעלי ספורט שמתאימות אך ורק לריצה. מה שמאפיין אותן הוא הגמישות וכך ניתן לכופף את הרגליים ולהתיישר עם כל צעד. כמו כן, וודאו שהנעליים אכן תואמות את מבנה כף הרגל שלכם.

יש להקפיד להתאמן בנעליים שיהיו נוחות וגם מאווררות ככל האפשר. כמו כן, יש להשתמש בגרבי כותנה איכותיות ולהימנע מגרביים סינתטיות (הן מעודדות הזעה). לאחר שסיימתם את הפעילות הגופנית, מומלץ לאוורר את הרגלים, לשטוף אותן ולייבש היטב. אגב, בזמן פעילות גופנית אפשר גם להשתמש באבקת סודה לשתייה, שכן היא מסייעת רבות למניעת הזעה בכפות הרגליים.