ריצה בחורף ופעילות גופנית סדירה, מחזקת את המערכת החיסונית של הגוף ומגנה מפני סוגים שונים של שפעת והצטננויות. ריצה בחורף באוויר הפתוח עדיפה על פני ריצה על מסילה בחדר הכושר, שם הסיכויים שלכם להידבק במחלת חורף גבוהה יותר.

ריצה בחורף לחיסון הגוף
פשוט לרוץ!! אולי הדבר הקשה ביותר בריצה בגשם הוא…להתחיל. אחרי שכבר התחלתם והתחממתם תגלו שאתם אפילו נהנים מזה! זו הכנה טובה למקרה שהמירוץ הבא שלכם ייפול על יום גשום.

הטיפות הקטנות שמצננות את הגוף, האוויר הנקי, השקט וריח האדמה הטהור שנותן תחושה של חיבור עם הטבע הן סיבות מספיק טובות לצאת מהבית ולרוץ  מתחת לענני הגשם.

התגובה האוטומטית למראה הגשם מבעד לחלון היא לוותר על האימון. זכרו: גשם הוא סך הכל מים, ומים לא הורגים. לעיתים הריצות הכיפיות ביותר הן אלה שמתבצעות בגשם. הידיעה שאתם רצתם בזמן שאחרים נוחרים מתחת לפוך – כל אלה יכולים ליצור ריצה שלא תשכחו במשך חיים שלמים.

מספר טיפים לריצה בחורף:

 

לבוש:
מרבית הרצים חוששים שמא יקפאו מקור או יירטבו יתר על המידה, ובדיוק מסיבה זו מתלבשים כאילו היו בדרכם לסקי בחרמון. חשוב לזכור: יותר מידי שכבות לא בהכרח ישאירו אתכם יבשים, להיפך, הבגדים יספגו את הגשם ויכבידו עליכם במהלך הריצה. הבגדים שתלבשו יהיו גם הבגדים הרטובים שתסחבו. דמיינו את הבגדים הרטובים
שהוצאתם הרגע ממכונת הכביסה. כבד, לא?

השכבה הכי חשובה היא זו שצמודה לגוף. ודאו שהיא עשויה מבד נושם (פוליפרופילן, Coolmax) שמדיף זיעה ונוזלים. השכבה החיצונית צריכה להיות מעיל רוח או גשם קל שיספק עבורכם בין השאר את ההגנה מפני הרוח.
אפשר לרוץ במכנסיים קצרים או אפילו בטייץ קצר ,אבל \"ההתנעה הראשונית\" שלכם תהיה מעט יותר ארוכה. טייץ ארוך או מכנס ארוך (אפשר גם 3/4) יסייעו בשמירת חום השרירים בפלג הגוף התחתון במידה האפשרית.

 

גרביים:

מנדפות זיעה ולא כותנה, שיהיו ארוכות כך שיכסו את גיד אכילס והשוק, על מנת לשמור על שרירים מחוממים לאורך כל הריצה ולמנוע התכווצויות.

 

כובע:

מומלץ להשתמש בכובע DRY-FIT כאשר הטמפרטורות נמוכות אך כשיוצאים לרוץ בגשם אפשר להוציא את כובע המצחייה. לא צריך רק את השמש בשביל ללבוש כובע מצחייה, כובע עם מצחייה עשוי להתגלות כסופר שימושי בריצה בין טיפות ושלוליות. הכובע יהיה זה שירחיק את המים מהפנים שלכם לאורך כל הריצה וימנע את הצריבה בעיניים. כשהגשם הכבד יתחיל להישפך, אתם תגידו תודה על כל טיפה שנחסכת מעיניכם.

 

בסוף האימון:

כשמסיימים ריצה בחורף מומלץ להחליף את החולצה הרטובה לחולצת כותנה אשר תשמור על חום הגוף. את הנעליים יש להניח במקום יבש שיוכלו להתייבש, בשום אופן לא לשים במייבש,פעולה שהורסת את הרפידה והבולמים.

 

טיפ אחרון!

פשוט לרוץ!! אולי הדבר הקשה ביותר בריצה בגשם הוא…להתחיל. אחרי שכבר התחלתם והתחממתם תגלו שאתם אפילו נהנים מזה! זו הכנה טובה למקרה שהמירוץ הבא שלכם ייפול על יום גשום.

 לסיכום אומר – הכינו את עצמכם מבעוד מועד וצאו לרוץ בכל מזג אויר גם אם קשה לכם.